Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Myślę mało więc jeszcze 4 godziny pod 16,20V, ale to nic nie daje

    IMG_20190119_193409-2080x1560.jpg
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Jak lubisz grzebać: Dodaj siarczanu magnezu. Najpierw roztwór nasycony w wodzie demineralizowanej. I tym uzupełnij brakująca wodę po ładowaniu. Potem rozładuj do 12,3 i znowu ładowanie do 16 i gotowanie.

      btw to żółte już zamówione -czekam z niecierpliwością.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Centra Futura 5 lat, 77Ah 760A
        Będzie jeszcze żyć w aucie następne 5 lat bo mocno przewymiarowany i ma jeszcze dużo więcej niż fabryczne 540A. Stosując aku 1:1 po 4 latach, parametry prądowe spadają a aku jest przeciążany przy każdym rozruchu i szybko złom.
        Także te futury to nie taki zły aku jak za takie pieniądze.

        IMG_20190128_103516-2080x1560.jpg

        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          I to jest dowód na to ze to sa zabobony o wiecznym niedoładowaniu z powodu przewymiarowania akumulatora.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Bawię się już tydzień Autoolem- genialny !!!

            kolejny mój wniosek - gdzie w AGM kończy się wg testera i wyświetla Replace to parametry i tak biją na głowę zwykły akumulator

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              A fotka gdzie z testów?

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                2F1F2FCE-C139-4EFE-AFE3-C22173D894EB.jpeg4C3DF3D3-512C-4A6C-AB37-03D89257D278.jpeg7B4B1970-A079-4C8B-ACB7-123D5708CA08.jpeg Proszę:

                pacjent- Vartunia OEM AGM z 2012 roku - kręci do dzisiaj bez problemu mojego Januszowoza CFGB

                pierwszy pomiar to ustawienia nominalne AGM FLAT
                kolejny pomiar to ten sam akumulator mierzony jako zwykły akumulator. Jako zwykły L3 posłuży jeszcze z 5 lat. Leży teraz jako rezerwa poza autem a kiedyś napędzał Webasto wiec lekko nie miał. Osobiscie uważam ze to sa jedne z lepszych oem na rynku.

                Teraz będzie biedak poddawany nieludzkim testom by przywrócić SOH

                Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                Komentarz

                • rodro
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 238
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Moja ośmioletnia Varta z fabrycznego wyposażenia samochodu
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Przemm81
                    Ambiente
                    • 2019
                    • 104
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Mam pytanie. Auto mam dwa miesiące. Dziś po nocy padł aku, wczoraj jeździłem normalnie.
                    Akuma CZ pewnie od nowości nie wymieniany czyli ma 12 lat. Przed kupnem auta na bank był doładowywany bo sprzedawca mówił, że ma wymienić ale w końcu naładował i przez dwa miesiące jeździłem bez problemu.
                    Mierzyłem go i ma 11,7V.
                    Ładowanie 14,38V, po przygazowaniu 14,43V.
                    Pobór prądu po zamknięciu auta z pilota przez kilkanaście sekund 0.27A potem przez około 25 sekund 0.17 po czym spada do 0.01A więc raczej nic go nie drenuje.

                    Podładowałem go przez godzinę, odpalił więc przejechałem w trasie kilkanaście km i zgasiłem. Ledwo odpalił.

                    Próbować go jeszcze ładować czy wymienić dla świętego spokoju na nowy? Czy Exide będzie ok?

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      Kup nowy. O ile w lato oblecisz to przyjdzie zimno i nawet nie pierdnie. Szkoda nerwów.

                      Komentarz

                      • patryk23
                        L&K
                        • 2011
                        • 1105
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Po 12 latach raczej go nie uratujesz . Szukaj jakiegoś otwieranego

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          Centra Futura, poprzednia padła po 9 latach, to dobry wynik w dieslu. Dlatego kupiłem znowu to samo, z tymże udało mi się wyrwać paromiesięczną używkę od handlarza furmanek tańsza sporo niż nówka. Działa i trzyma prąd znakomicie - sprawdziłem przed zakupem.

                          Komentarz

                          • Przemm81
                            Ambiente
                            • 2019
                            • 104
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Kupilem Exide EB602. Oby posłużyl 1/3 tego co fabryczna Akuma

                            Komentarz

                            • dragster
                              Elegance
                              • 2009
                              • 895
                              • Honda

                              Kilka dni temu padł Banner z 2012r. Auto japońskie więc potężny aku oczywiście . Tester wykazał uszkodzenie celi. Gęstość elektrolitu była na pływaku w zielonym przedziale, a napięcie było 12,75.
                              7 lat to dobry wynik, tym bardziej, że auto przez poprzednie 7 lat nie było garażowane, aku nie był doładowywany i dopiero w styczniu br. po zakupie auta, dolałem wody destylowanej i porządnie naładowałem.
                              Założona Centra Plus, 45Ah, 300A (EN), gruby plus i minus (nie trzeba dystansów) i co ciekawostka: ta Centra ma odkręcane korki nad celami
                              Silnik R18A2.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Komentarz

                              • kult0035
                                Rider
                                • 2011
                                • 265
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                W Octavii 1.6 BSE padł akumulator po 8,5 roku. Założyłem kupiony kiedyś, ale nie używany (stał 3 lata, ale był
                                regularnie podladowywany) Centra Plus 55Ah. Jeżdżę teraz z voltomierzem w gniazdku zapalniczki. Rano do pracy około godziny jazdy, po południu to samo. Akumulator naładowany przed założeniem do auta prostownikiem. Po postoju pokazuje 12,6V. Po uruchomieniu auta rano o 6.00 (zimno) napięcie rośnie do około 14.0 lub 14.2 V. Po jakichś 15 minutach spada do 13.8V. Po południu (jest cieplej na dworze) startuje z gdzieś około 13.9V i po 15 minutach spada do około 13.6V. Tym niemniej akumulator jest naładowany (2 godziny jazdy dziennie).

                                Pytanie: czy alternator nie powinien jednak trzymać cały czas napięcia 14.4V? Jak to jest u Was? Alternator Bosch 140A 06F 903 023 F. Przebieg 177 tys km. Pierwsze szczotki/regulator napięcia.


                                Komentarz

                                • samtech84
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 988
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  Jest OK

                                  Komentarz

                                  • kult0035
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 265
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                                    Jest OK
                                    Czyli rozumiem, ze Octavia 2 ma swego rodzaju inteligentne ladowanie sterowane z ECU? Bo moj passat B4 laduje caly czas 14.4V, a zima to nawet czasami 14.7V. I nie wiem, czy to nie jest nawet lepiej dla akumulatora.

                                    Komentarz

                                    • samtech84
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 988
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Nie ma tam inteligentnego ładowania, tylko tak akurat regulator podaje, wymienisz regulator i może delikatnie inaczej ładować. Ale u Ciebie napięcie mieści się w normie.

                                      Komentarz

                                      • Lesiu34
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 159
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        A mnie w dniu wczorajszym padła Centra Futura 77Ah. Zwarcie na celi. Pojechałem do szwagra, zgasiłem auto i nie byłem w stanie później nawet zakręcić rozrusznikiem - napięcie 10,6v. Żyła długie 9 lat, kupiłem ją w listopadzie 2010 r. Od 2 lat zauważalnie pogorszył się jej stan, w szczególności napięcie akumulatora podłączonego w samochodzie wynosiło maksimum 12,4v. Luzem 12,6v. Zimą przy pierwszym mrozie momentalnie magiczne oczko robiło się czarne, podobnie przy użyciu ogrzewania szyby. Przyczyną był spadek pojemności wynikający po prostu ze starości. Za to dzięki temu, że dałem akumulator za duży, zawsze udawało mi się auto odpalić nawet na ciężkich mrozach, gdzie niejeden raz ratowałem sąsiadów kablami. Przy akumulatorze standardowej wielkości zimą byłoby duuuużo trudniej. Zawsze przed zimą doładowywana, a także gdy zauważyłem słabsze kręcenie rozrusznikiem i czarne oczko. Tak więc potwierdzam, że mit dotyczący zasiarczenia akumulatora z powodu przewymiarowania jest tylko mitem. Zresztą na forum elektrody fajnie to ujęto: mamy dwa wiadra: 10 i 20 litrów. Z każdego odlewamy 5 litrów. W tym czasie pierwsze jest napełnione w 50%, a drugie w 75%. Gdy dolejemy do każdego 5l wody, oba będą pełne. Który akumulator w takim wypadku będzie bardziej niedoładowany - większy czy mniejszy? Mit niedoładowania wynika z tego, że błędnie zakłada się, że niedoładowanie akumulatora większego będzie wynikało z konieczności ciągłego uzupełnienia brakującego ładunku. Tylko skoro oba są naładowane w 100% to ubytek spowodowany rozruchem będzie wynosił tyle samo co w pierwszym, a ogólny stopień naładowania większy. Tak więc teraz wrzuciłem na pokład Autopart Galaxy Gold 82Ah. Ciekawe ile ten da rady. Niestety mam wrażenie że jest nieco lżejszy, ale ma wyższe napięcie niż Centra - 12,8v. Czas pokaże.

                                        Komentarz

                                        • Kris_hawk
                                          Ambiente
                                          • 2019
                                          • 188
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          U mnie decyzja padła na pojemniejszy niż fabryczny akumulator 55Ah, z prądem rozruchowym 510A. Ukraińska marka Westa Forse. 3 lata gwarancji. Dam znać jak się sprawuje. Akumulator z pierwszego montażu wytrzymał 7 lat.

                                          Komentarz

                                          • jmors44
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 455
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                            Przed wyjazdem na narty stwierdziłem że czas zakupić do mojej octavki nowy akumulator, padło na Banner austriackiej firmy 63 Ah 620 A za 320 zł, zobaczymy jak się będzie sprawował
                                            jmors44

                                            Komentarz

                                            • SIC
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 11
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Mój aku(oryginał Varta ,5KO915105D)odmówił posłuszeństwa po 8 latach i 2 miesiacach. Zakupiłem (280zł)następną Vartę o podobnych parametrach do mojej Octy.Pamiętać tylko trzeba o otwarciu bagażnika (jak się da) bo zamek jest elektryczny przed szukaniem potrzebnych narzędzi.Padło z dnia na dzień.

                                              Komentarz

                                              • D2mian
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 551
                                                • Toyota
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Octavia 1.9tdi akumulator pod maską: czy warto wstawiać AGM lub EFB zamiast klasycznego akumulatora? Auto robi krótkie trasy do pracy... AGM będzie szybciej się ładował? Nie przeszkodzi mu montaż pod maską (aku w plastikowej osłonie)???
                                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                Smarowanie zapewnia

                                                Komentarz

                                                • patryk23
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1105
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  Myślę że przerost ... wystarczy naprawdę dobry kwasiak. Jeżeli chodzi o miejsce to Vw wkłada fabrycznie pod Mache AGM

                                                  Komentarz

                                                  • D2mian
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 551
                                                    • Toyota
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    AGM brałem pod uwagę ze względu na to że niby ma szybciej się ładować podczas krótkich tras a co za tym idzie dłużej pożyje... czy to prawda czy tylko bajki marketingowe???
                                                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                    Smarowanie zapewnia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...